Jaguar Land Rover kijkt terug op een succesvolle datamigratie
Het uiteindelijke doel dat Jaguar Land Rover nastreefde toen ze met hun wereldwijde CRM-project begonnen, kwam een stap dichterbij met de succesvolle afronding van de uitrol voor de Benelux. Om dit te bereiken moest JLR echter meer dan 70 bronnen van klant- en prospectgegevens harmoniseren en samenvoegen. Een perfecte gelegenheid voor datamigratiespecialisten Type2Solutions en Armada Consulting om hun ervaring goed te gebruiken.

Uitmuntendheid in klantenservice
Het uiteindelijke doel dat Jaguar Land Rover nastreefde toen ze met hun wereldwijde CRM-project begonnen, kwam een stap dichterbij met de succesvolle afronding van de uitrol voor de Benelux.
Om dit te bereiken moest JLR echter meer dan 70 bronnen van klant- en prospectgegevens harmoniseren en samenvoegen. Een perfecte gelegenheid voor datamigratiespecialisten Type2Solutions en Armada Consulting om hun ervaring goed te gebruiken.
JLR werkt samen met Type2Solutions en Armada Consulting om de weg vrij te maken voor SAP CRM.
David van As, CRM-manager voor de Benelux, beschrijft de uitdagingen van het project:
„Er zijn nogal wat vereisten toegevoegd terwijl de projecten voor het opschonen en migreren van gegevens al begonnen waren. Eén daarvan was het verrijken van de beschikbare data op drie verschillende niveaus. Vanaf het begin werd in de bedrijfsregels die voor dat doel werden gedefinieerd rekening gehouden met de vereisten van SAP CRM. Het resultaat is nu beschikbaar in het Selligent marketing automation fulfilment platform, de tool die in combinatie met SAP CRM zal worden gebruikt om met onze klanten te communiceren.”
